dimarts, 27 de març del 2018

Camino a Fisterra: Sta. Mariña - Hospital

Camino a Fisterra: Santa Mariña - Hospital
Tercera etapa del camí a Fisterra. Després d'esmorzar a l'hotel Casa Jurjo, el transport de l'hotel ens ha portat fins a Santa Mariña, just en el punt on ahir vam acabar la segona etapa, per iniciar el trajecte d'avui.
Com a les etapes anteriors, la dificultat és mínima: camí molt ben senyalitzat, ample i amb desnivells suaus. Després d'uns metres per la carretera ens hem desviat  a la dreta en direcció als petits poblets de Bon Xesús, Gueima i Vilar do Castro. En aquesta població hi ha certa confusió, ja que el camí clàssic pujava un petit turó on hi ha el Castro de Monte Aro. Ara sembla que aquest camí està tallat i cal fer una volta per baix evitant la pujada al castell. La senyalització, com sempre molt clara, ens ha portat directament per aquesta variant, sense cap dificultat, fins retrobar el camí original a l'entrada de la població de Lago
Superat aquest petit entrtebanc, el camí segueix perfectament senyalitzat amb petits desnivells, passant per altres poblets: As Abeleiroas Corzón i Mollón. A Corzón hem passat al costat del cementiri i l'església de San Cristovo de Cazón. Poc després de passar el poblet de Mollón hem travessat el riu Xallas per un pont de la carretera. A l'altra banda del pont hem arribat en pocs minuts a Ponte Olveiras.
Hem seguit un bon tram de carretera fins arribar a Olveiroa, un poble de certa importrància, on hi ha diversos serveis. A l'entrada del poble hi ha un bar-restaurant-alberg on ens hem aturat a esmorzar abans de seguir el nostre camí. Ja novament en marxa, hem passat a prop d'uns generadors eòlics i per un camí que ressegueix el riu Xallas elevat sobre la vall amb grans vistes d'aquest riu que per aquí passa engorjat. Hem travessat el riu Hospital per un pont de pedra, on comença un camí empedrat que ens ha portat al poblet de Logoso i, poc més endavant, a Hospital. Hem deixat el nucli principal del poble per pujar fins a un alberg, situat a la sortida del poble, on hem donat per acabada l'etapa.
Avui hem anat al mateix hotel, el Casa Jurjo de Mazaricos. El transport de l'hotel ens ha recollit a Hospital i ens hi ha portat.