dimarts, 24 d’abril del 2018

Per l'Olla de Núria amb esquís

Pic de Noucreus - Noufonts - Finestrelles
Novament hem vigut al Pirineu Oriental per fer un recorregut d'esquí de muntanya. En aquesta ocasió hem visitat la Vall de Núria que ens ofereix un punt de partida a gairebé 2.000 metres i, per tant, certa garantia de trobar la neu en condicions.
Hem arribat a Núria amb el primer cremallera i poc després de les vuit del matí ja estàvem pujant amb els esquís als peus per la Vall de Noucreus. Hi havia força neu i el pendent és moderat, de manera que sense dificultat hem arribat al Coll de Noucreus. Des d'aquest punt es veia tota l'Olla de Núria, fins al Puigmal, que destacava per sobre de tot. A l'altra banda, les vall franceses ben nevades i el Pic de l'Infern, el cim més destacat de la zona.
Tot i que el nostre camí era per l'altra banda, seguint la carena fronterera que forma l'Olla de Núria, ens hem desviat uns metres per l'altra banda per pujar al Pic de la Fosa del Gegant (2.801 m), un cim poc destacat però de grans vistes. No hem fet la panoràmica circular perquè ja la teníem de la nostra darrera visita  a aquest cim a l'hivern.
Hem retornat al Coll de Noucreus i hem iniciat el recorregut de la carena. En poc temps hem arribat al Pic de Nouucreus (2.799 m), un altre cim poc destacat; en realitat un extens altiplà on resulta difícil saber quin és el cim principal (hi ha diverses fites). Finalment, amb l'ajut del GPS hem localitzat el cim "oficial" i hem fet la foto de cim. Tampoc hem fet la panoràmica circular perquè ja la teníem.
La baixada al Coll de Noufonts ha estat una mica delicada, amb fort pendent i no massa neu però ben aviat ens hem situat en el coll, al peu de la pujada al cim principal de la jornada, el Pic de Noufonts. Era un fort pendent on la neu era discontínua i hem optat per treure'ns els esquís i carregar-los a l'esquena fins al cim. Finalment hem arribar al Pic de Noufonts (2.861 m), que ens ha ofert noves vistes en direcció a la Cerdanya i molt més enllà. Ens hem aturat a esmorzar i hem fet, ara sí, la panoràmica circular:

El Pic de Finestrelles, on havíem d'acabar el nostre recorregut per l'Olla de Núria es veia molt lluny però la carena aquí ja no presenta grans desnivells i la neu era abundant, de manera que hem anat completant el recorregut previst. Hem baixat del Noufonts i hem passat molt a prop del Pic d'Eina. No hi hem pujat perquè ja l'havíem pujat amb esquís en una ocasió, tot i que hem passat tan a prop del cim que després ens hem penedit de no haver coronat el Pic d'Eina. Hem passat també al costat d'altres cims secundaris, en realitat bonys de la carena gairebé sense prominència, i finalment hem arribat al cim del Pic de Finestrelles (2.829 m). El dia s'estava ennuvolant però encara hem tingut una mica de sol fer fer la foto de cim i la panoràmica circular:

Des d'aquí ja només ens quedava baixar esquiant per la Vall de Finestrelles, de retorn al Santuari de Núria. Hem baixat per la carena fins al primer collet i després per tota la vall, una bona esquiada tot i que la neu estava força pesada.
Per pocs minuts no hem pogut agafar el cremallera de dos quarts de quatre i ens hem hagut d'esperar una hora i mitja per baixar amb el darrer cremallera. Mentre esperàvem hem dinat a l'àrea de pícnic del Santuari.
Aquí teniu el vídeo d'aquesta travessia circular. Ha estat produït per Mountain Films i cedit per a tots els seguidors del Blog de Muntanya:

Gorges de

RECORREGUT: 15'6 km
PANORÀMIQUES DEL NOUFONTS:

MAPA:

EL DESCENS: a més de la pel·lícula oficial d'aquesta activitat, tenim la gravació gairebé íntegra del descens amb esquís des del cim del Finestrelles. La publiquem a continuació amb l'avís que es tracta d'una gravació força monòtona, però creiem que és interessant conservar aquestes imatges, encara que l'interès de la pel·lícula com a tal és molt relatiu: