dissabte, 13 de maig del 2017

GR1: Melianta - Els Masos

Avui hem fet la dinovena i penúltima etapa del GR1, entre Melianta i Els Masos, entrant a l'Empordà i encarant la recta final d'aquesta ruta que ens portarà en la propera etapa fins al mar Mediterrani. L'etapa d'avui ha estat una plàcida passejada entre camps de conreu i boscos, sense gairebé cap desnivell. Hem arribat en autocar a Melianta, una petita urbanització molt propera a Banyoles on vam acabar l'etapa anterior. Quan hem arribat ja ens estaven esperant en el bar-restaurant Ca l'Àngel, on vam dinar al final de l'etapa anterior, amb els croissants i cafès amb llet preparats. Després d'esmorzar hem iniciat la caminada en direcció a Centenys, un petit nucli de població. El camí ha seguit entre camps de conreu i diverses masies. Hem agafat algun tram de carretera i alguna pista asfaltada, una incidència bastant normal en aquestes zones tan humanitzades de les terres baixes. Hem arribat a Orriols, un poble una mica més important, amb un històric castell. Hem travessat el poble pel seu carrer principal fins arribar a l'església on hi ha una escala que sembla contruïda especialment per fer la foto de grup que tradicionalment fem a cada sortida del GR. Hem fet la foto en aquest punt singular i hem seguit el nostre camí. Ja ens quedava molt poc però després de passar l'autopista per sota d'un viaducte, quan la distància al final era mínima, el camí s'ha encabritat de sobte, pujant per un tallafocs amb un parell de llaçades. Superat aquest darrer i mínim obstacle, hem arribat a Els Masos, un petit nucli de població al costat de Llampaies. Allà ens esperava l'autocar per portar-nos a dinar al restaurant La Bassa, del poble de Ventalló, on hem gaudit d'un magnífic dinar.
I aquí teniu el vídeo amb el resum de les tres darreres etapes d'aquest GR (17-18-19). Ha estat produïda per Edicions JGB i cedida per a tots els seguidors del blog:

GR92: Castell de
Montgrí, 2010
BTT Torroella
de Montgrí, 2006
BTT Aiguamolls
Empordà, 2006

ASSISTENTS:

Ana G. - Emilio - Paco G. - Carlitos - Begonya - Paco M. - Cristina - Jose - Jaume - Elisabet - Isabel - Joan C. - Joan G. - Manel - Miquel M. - Montse - Ramon - Marta - Miquel B. - Mònica - Carles - Cati - Victoria - Magda - J. Rafel