NERASPORT 3x4 AMATEUR


Aquesta va ser la meva primera càmera de fotos. Fabricada per Negra, marca espanyola de fotografia. És una còpia de l'alemanya Ilfort Sporti-4 que va fabricar l'empresa Dacora. Es va fabricar entre 1960 i 1965. 
Utilitzava pel·lícula de 127 en format 3x4. L'objectiu era Crow Glass Lens amb diafragma de dues posicions (sol i núvol). Era barata i fàcil d'utilitzar. A mi em va sortir de franc: a finals dels anys 60 la regalava l'empresa Chocolates Loyola. A cada tauleta de xocolata sortien uns cromos amb els quals s'havia de completar un àlbum. Quan l'àlbum estava complet es podia canviar per aquesta magnífica càmera. 
Normalment, les fotos sortien lleugerament desenfocades, especialment quan hi havia poca llum, però amb aquesta càmera vaig fer les primeres fotos. Entre elles, la històrica foto de l'ascensió al Turó de l'Home i Les Agudes el 20 d'agost de 1971.

6 comentaris:

Maherjos ha dit...

Hola!
Me he permitido hacer referencia a tu Blog de Montaña y a la documentación que incluyes respecto a la cámara NERASPORT en el video que he elaborado como revisión y prueba de la misma, que puedes ver en https://youtu.be/OyQSWSWBDkc

También he dejado enlace a tu Blog en la descripción de mi video, pero el sistema, de momento al menos, no lo ha convertido en directo.

Saludos, José Marín.

Blog de Muntanya ha dit...

Muchas gracias por tu comentario. Esta cámara, a pesar de no ser una gran cámara, fue mi primera cámara y me dio grandes satisfacciones. La foto del Turó de l'Home la hice cuando tenía 15 sños.

Blog de Muntanya ha dit...

Y gracias por tus comentarios en el vídeo.

Maherjos ha dit...

Gracias a tí por tu aportación.
Un cordial saludo.

Taquio Uzqueda ha dit...

Tambien fue mi primera camara, pero no recuerdo lo de los cromos, yo creo que eran puntos que estaban impresos en la envuelta se pegaban en un albun y con cuarenta los mandabas a la empresa y te enviaban la maquina....pero de esto hace casi 60 años

un asaludo

Blog de Muntanya ha dit...

Quizá tengas razón pero yo recuerdo cromos aunque han pasado tantos años....