dijous, 29 de març del 2018

Camino a Fisterra: Corcubión - Fisterra

Avui hem completat el Camino de Fisterra amb una etapa curta com la d'ahir però amb grans paisatges i amb l'interès d'arribar a la fi del Món, el far de Fisterra. Hem esmorzat a la Casa da Balea i des d'allà mateix hem iniciat la caminada pels carrers de Corcubión. Hem sortit plovent i tot semblava indicar que el dia seria com ahir, passat per aigua, però no ha estat així. Quan no portàvem ni mitja hora caminant ha deixat de ploure i hem guardat definitivament els paraigües.
El camí puja en direcció al Campo de San Roque amb grans vistes de Corcubión i Cee. Hem passat per Vilar, un petit poblet de quatre cases i hem agafat una carretera que en suau baixada ens ha portat a Estorde, al costat del mar. En aquesta població el camí segueix per la carretera però havia sortit el sol i no hem pogut evitar deixar el camí oficial per recórrer un tram de platja amb el far de Fisterra al fons.
Hem retornat a la carretera i l'hem seguit una mica més fins a Sardiñeiro, un altre poble de costa amb una magnífica platja. Hem seguit per carretera i després per camins fins arribar a l'inici de la Praia de Langosteira, una llarga platja que arriba fins al poble de Fisterra. Novament hem deixat el camí per recórrer aquest tram per la sorra gaudint d'un ambient atlàntic excepcional.
No hem arribat al final de la platja perquè hi ha la desembocadura d'un petit riu sinó que hem deixat la platja travessant un pont de fusta i hem retornat al camí per completar el petit tram que ens faltava per arribar a la població de Fisterra. Hem travessat els carrers de Fisterra sortint per l'altra banda, per la carretera que porta al Far. Hi ha un bon camí, annex a la carretera, amb molts pelegrins pujant i baixant. A mig camí hi ha una escultura que representa un pelegrí medieval i al final del camí hi ha una fita de granit com les que hem anat trobant al llarg del camí, marcat amb el km 0.
Finalment hem arribat al Far de Fisterre, un punt singular ple de turistes i pelegrins. Hi ha bar, hotel i botigues de records per als turistes. Hem arribat fins a la punta del Cabo Fisterra i hem fet la foto finish del nostre camí en aquest indret, la fi del món segons els romans, que van anomenar-lo finis terrae.
Hem baixat novament al poble pel mateix camí i hem agafat un taxi fins a Santiago de Compostela on hem acabat la jornada celebrant l'èxit de la caminada de 5 dies per terres gallegues amb una mariscada a Sixto II