divendres, 14 de juliol del 2017

Punta Zumstein, Signalkuppe, Punta Parrot

Una altra gran jornada de muntanya en el massís del Monte Rosa, amb l'ascensió de tres "quatremils". Hem sortit amb les primeres llums del refugi Capanna Gnifetti, un refugi d'altura situat a 3.647 m. La primera part de l'ascensió coincideix amb el recorregut final de la baixada d'ahir; un recorregut pel glaciar de Lys travessant una zona d'esquerdes. Més amunt hem seguit pujant, ja sense tant pendent, deixant a la nostra dreta alguns dels cims del Monte Rosa: la Piramide Vincent, el Balmenhorn, el Corno Nero i el Ludwigshöhe. Justament sota d'aquest darrer cim hem arribat al Col de Lys, un ample coll que no és més que un canvi de pendent del glaciar que marca la frontera entre Itàlia i Suïssa.
Des d'aquí ja es veia clarament el cim de la Punta Zumstein, el nostre primer objectiu, i el de la Punta Gnifetti (anomenada Signalkuppe pels suïssos) amb el refugi en el mateix cim. Per l'altra banda del coll hem baixat lleugerament però ben aviat hem seguit pujant suaument per la part superior del glaciar de Grenz. Hem arribat a prop del coll Gnifetti i hem iniciat l'atac final a la Punta Zumstein per una aresta de neu, força pendent. El pas no és difícil però sí delicat perquè a les dues bandes de l'aresta hi ha pendents gelats molt drets. Al final de l'aresta hem hagut de superar els darrers metres en roca amb una fàcil grimpada que ens ha portat al cim de la Punta Zumstein (4.563 m). Teníem al davant la Punta Dufour, el punt més alt del Monte Rosa, a més d'una magnífica visió d'aquest sector dels Alps. Hem fet una panoràmica circular:

Hem baixat per la mateixa aresta de pujada i hem travessat la zona planera del coll Gnifetti per anar al segon cim de la jornada, la Punta Gnifetti o Signalkuppe. Hem superat una pala força dreta i gelada però hi havia una magnífica traça que ens ha ajudat a superar el pas. Hem arribat al cim de la Punta Gnifetti (4.554 m), al costat del refugi Capanna Margherita, el refugi guardat més alt dels Alps. La vista des d'aquest mirador privilegiat era també molt extensa i hem fet una panoràmica circular:

Aquí dalt feia un aire gelat, de manera que hem decidit entrar al refugi per menjar una mica i recuperar forces. Després hem continuat el nostre camí baixant novament a l'altiplà del Coll Gnifetti i pel glaciar de Grenz en direcció al coll de Lys. Abans d'arribar al coll, però, hem volgut tancar la jornada amb una nova ascensió, la Punta Parrot. Hem deixat la traça principal per pujar en direcció a aquest cim. La ascensió no té dificultats especials encara que, com és normal en aquestes muntanyes, la part final és una aresta fina de neu amb grans caugudes a banda i banda. En pocs minuts hem arribat al cim de la Punta Parrot (4.436 m) i hem pogut gaudir d'una nova perspectiva dels cims del Monte Rosa. Hem fet una nova panoràmica circular:

Hem baixat pel mateix cantó de la pujada fins a recuperar la traça principal que, ja de baixada, ens ha portat novament al refugi Capanna Gnifetti d'on havíem sortit al matí, donant per acabada aquesta intensa jornada de muntanya.
Aquí teniu la pel·lícula oficial de la sortida, que ha estat produïda per Mountain Films i cedida per a tots els seguidors del blog.

Ascensió al
Stralhorn, 2015
Zumstein, 1987
Gran
Paradiso, 1981

ASSISTENTS: Joan C. - Luis - J. Rafel
DESNIVELL: +1.212 m, - 1.212 m
HORARI: 9 h 30 min

¡Qué ricas la cerveza y la C. Cola en un refu a cuatro mil quinientos metros!

Y el te ....

Es casi casi como la naranjada que daban antes en los aviones a 9.000 metros.