dimarts, 28 de juliol del 2015

Tour del Cerví: Ref. Perucca - Plan Maison

Tour del Cervino
Després de quatre etapes amb forts desnivells (1.200 metres diaris de mitjana) avui toca una etapa suau i més curta, amb final a la localitat turística de Breuil-Cervinia, tot i que nosaltres l'hem allargat una mica més. Hem esmorzat en el Refugi Perucca-Vuillermoz i hem iniciat la baixada per la vall en direcció al Lac de Tsignanaz. El camí és molt bo i té algun tram equipat, encara que amb les bones condicions actuals l'equipament és innecessari. Poc després de sortir hem passat per un curiós refugi-bivac (Duccio Manenti) amb només dues places. Al fons ja es veia el petit coll que havíem de remuntar, la Fenêtre de Tsignanaz, tot verd. Baixant, baixant, hem arribat a l'Alpage de Tsignanaz des d'on comença una curta pujada cap al coll. En pocs minuts hem arribat la Fenêtre de Tsignanaz, el coll de 2.445 metres que ens ha donat entrada a la vall de Valtournenche on hi ha la població de Breuil-Cervinia. Des del coll hem vist el Monte Rosa però encara no es veia el Cerví, tapat per la muntanya. Poc després, el camí de baixada supera un petit estrep que baixa de la muntanya i s'obre un nou panorama. La visió del Cerví des d'aquí és espectacular, elevant-se sobre Breuil-Cervinia. Ens hem aturat una estona per fer fotos i contemplar l'espectacle. És ja el cinquè dia del Tour del Cerví i fins ara només havíem vist la mítica muntanya durant uns minuts a la primera etapa, deixant de banda la variant de l'ascensió al Mont Rous. El camí continúa baixant, sempre amb la visió del Cerví al fons fins passar al costat de la petita població de Perrière, ja sobre la carretera principal de la vall. Aquí molts senderistes agafen l'autobús per estalviar-se el tram final del camí fins a Breuil; nosaltres hem seguit pel camí, sense caure en la temptació del transport motoritzat, fins arribar a Breuil-Cervinia. Aquest és un poble molt turístic, amb una important estació d'esquí i amb l'atractiu d'estar situat al peu de l'aresta italiana del Cervino, l'Aresta Lion. Hem menjat una mica i hem anat a l'hotel que teníem reservat, l'Hotel Europa. Aquí havia d'acabar l'etapa d'avui però com que hem arribat aviat i l'etapa de demà és molt llarga hem pensat en fer una part de l'etapa següent perquè la de demà no sigui tan llarga. A més, per primera vegada en aquest Tour, demà tenim previsió de mal temps i a la tarda està assegurada la pluja, de manera que pensem que és una bona idea avançar la feina. La proposta és pujar fins a Plan Maison, la primera estació del telefèric que puja a Testa Grigia. Són 550 metres de desnivell, de manera que podem pujar en un parell d'hores i reduir considerablemente el desnivell de la propera etapa. Des de l'hotel, situat a la part alta de Breuil, hem iniciat la pujada per una de les moltes pistes que recorren l'estació d'esquí. Tothom sap que a la muntanya no hi ha res més lleig que una estació d'esquí a l'estiu, de manera que d'aquesta part del recorregut no cal explicar gran cosa... Hem arribat a Plan Maison i hem baixat a Breuil amb el telefèric; demà iniciarem l'etapa a Plan Maison després de pujar novament amb el telefèric.