dissabte, 25 d’octubre del 2014

Camí dels Bons Homes: Peguera - Gósol

Segona etapa d'aquest camí de gran recorregut. L'autocar ens ha deixat a la carretera de Fumanya, just en el punt on ens va recollir al final de l'etapa anterior. Ham baixat per la pista fins al poble abandonat de Peguera, punt de partida d'aquesta etapa. Avui érem 32 caminadors, una bona colla. La primera part del camí va per pistes fins a un punt de bifurcació on cal triar entre dues variants del camí. Nosaltres hem triat la més maca, la que puja pel costat de les roques del Ferrús i per la Bauma de l'Estret. Ens hem aturat a esmorzar sota la Roca Gran de Ferrús i hem seguit, en forta pujada, fins a al coll de l'Estret,  a gairebé 2000 metres. Aquí comença el sector més interessant de l'excursió; un caminet que flanqueja la muntanya en lleugera baixada passant per sota del cingle i de dues baumes característiques: la de l'Estret i la de l'Orenella. Hem arribat al coll del Portet, un ample altiplà verd amb un panorama extraordinari, situat a 1.828 metres. Des d'aquí teníem una bona vista de la paret sud del Pedraforca; també es veia el poble de Gósol, punt final de la nostra excursió, encara molt lluny. Per una pista hem arribat a la Font del Portet, on cal deixar el camí gran i agafar un corriol que baixa fent llaçades pel bosc en direcció a Gósol. Hem arribat a una pista, entrant al sector final de l'excursió, un llarg recorregut per pistes i camins, passant per alguns pobles (Feners, l'Espà i Sorribes). Finalment hem arribat a Gósol, on hem tancat la jornada amb un bon dinar al restaurant Cal Puixica.