diumenge, 14 de setembre del 2014

Pic de Barlonguera (2.802 m) en travessia

Barlonguera
Avui hem tancat la nostra estada a l'Ariège amb una altra ascensió de categoria. El Barlonguera és un gran mirador, situat a la carena fronterera, a sobre mateix de Montgarri. Des del refugi d'Estagnous, on hem passat la nit, el millor camí és el que va a buscar la carena i la ressegueix fins al cim. De bon matí hem esmorzat al refugi i hem sortit en direcció al Barlonguera. Per començar, hem de baixar els 300 metres de desnivell que vam superar el primer dia des de l'Etang Rond. Després hem pujat fins a l'Etang Long pel mateix camí amb trams equipatas amb cable de seguretat que vam pujar ara fa dos dies. Aquí hem deixat enrere la coma amb la llarga congesta que ve del Port de la Pala de Clavera i hem agafat el camí que voreja el llac i puja al Coll de Barlonguera (2.400 m). Hem descansat uns minuts i hem seguit pujant per anar a buscar la carena principal. Hem arribat al collet, al costat del Pic de la Gireta. El panorama era molt extens, tant en direcció al Valier, que des d'aquí es veia espectacular, com cap al sud, on la vista arribava a la Maladeta. A partir d'aquí el camí segueix la carena, tot i que comença evitant el Pic de la Gireta, un cim secundari en plena carena. El Barlonguera s'ha començat a veure, molt lluny. El camí és fàcil i hem pujat a bon ritme, de manera que ben aviat teníem el cim a tocar. Hem arribat a un coll al peu de la pujada final i hem deixat les motxilles per completar l'ascensió amb els darrers metres de desnivell fins al cim del Barlonguera (2.802 m). Mentre pujàvem el dia s'ha anat tapant i ara el cel ja estava cobert per uns núvols grisos pero la visibilitat era bona i hem pogut gaudir de grans vistes. Veient des d'aquí la silueta del Mont Valier hem entès perquè l'anomenen senyor del Couserans. També es veia perfectament la silueta de la cresta de les Antiques, per on vam pujar ahir. Cap a l'altra banda destacaven el Mauberme, el Mall de Bulard i el Pla de Beret. Hem fet les fotos del cim i la panoràmica circular:

La baixada a Montgarri des del Barlonguera és directíssima; no hi ha camí però és ben evident, tot i que cap al final ens hem embolicat una mica. A la part final, per escurçar el camí, hem deixat de banda Montgarri i hem tallat directament a buscar la pista però ens hem hagut de descalçar per passar el riu. Després, una llarga caminada per la pista ens ha portat, en una hora i mitja, al pàrquing de la Perosa, punt final del nostre recorregut.
Aquí tenim el vídeo de la jornada, cedit per Mountain Films per a tots els seguidors del blog: