diumenge, 24 de novembre del 2013

Travessia d'Agulles

La Travessia d'Agulles és un camí amb algun petit pas equipat que recorre la part alta de les Agulles, travessant les diverses canals que baixen en direcció al Bruc. Avui hem fet aquest recorregut, curt i no massa difícil, en una nova matinal montserratina. L'activitat ha estat una mica improvisada perquè en principi la nostra intenció era fer alguna petita escalada per la zona d'Agulles. Potser érem massa optimistes després de la ventada que vam patir ahir pels Monegros pero la qüestió ha estat que de bon matí hem arribat a l'aparcament de Can Massana. Feia un vent fred i molt fort però hem iniciat l'aproximació carregats amb el material d'escalada. Quan hem arribat a la Portella el vent pujava acanalat; a mesura que pujàvem el vent era cada vegada més intens, especialment quan carenàvem per la zona de les Portelles. No era el millor dia per escalar, de manera que, després d'esmorzar una mica en un racó arrecerat, hem decidit convertir la sortida d'escalada en un recorregut d'exploració per la part alta d'Agulles. La Travessia d'Agulles està marcada amb pintura vermella i passa pel peu de moltes agulles montserratines i per bons miradors de la zona, de manera que hem aprofitat per veure futures ascensions i fer fotografies. Hem seguit el recorregut, equipat en algun punt amb petits trams de corda, fins que hem arribat al peu de l'Agulla de l'Arbret, on vam venir a escalar fa ben poc. Aquí s'ha produït l'anècdota de la jornada: penjat a la paret, en el burí d'assegurança de la primera bauma, hi havia un mosquetó abandonat. Ja havíem decidit que no escalaríem, però la visió del mosquetó platejat, brillant allà dalt, ens ha esperonat i ens hem posat en marxa. He pujat fins allà i he recuperat el mosquetó, que ha resultat ser una peça de museu, un Kamet prehistòric de quan encara fèiem el ràpel en Dülfer. En Joan l'ha requisat immediatament per al seu museu i hem seguit la caminada. Hem passat per sota la Torta i finalment hem arribat al Coll d'Agulles. Aquí acaba la Travessia d'Agulles; el retorn es pot fer pel Refugi d'Agulles o pel camí de la Cadireta. Hem optat per aquesta segona ruta i hem agafat el camí que baixa fins enllaçar amb el GR172, que hem seguit, passant per sota la Cadireta, fins al Coll de Guirló i Can Massana. El vent ja no era tan fort i el sol començava a escalfar; potser si no haguéssim matinat tant...