dissabte, 9 de març del 2013

Sot del Balà i Puig de la Força

Sot del Balà
Avui hem fet una excursió per les Guilleries, pels voltants de Tavertet. Una matinal excursionista no gaire llarga però amb uns quants punts d'interès. Hem sortit de l'aparcament del Club Nàutic de Sau per una pista que voreja el pantà en direcció al Salt de Tirabous. Ens hem trobat la pista malmesa en el tram final a causa d'uns treballs forestals que s'hi estan fent. Un caminet, força malmès i emboscat a causa dels mateixos treballs forestals, ens ha portat fins a la Riera de Balà, al peu del Salt de Tirabous. Hem travessat una zona caòtica, amb arbres caiguts, i hem trobat un caminet, ja ben marcat, que s'enfilava amunt en direcció al cingle. Més amunt hem anat a parar a un camí més ample, amb marques rodones de color groc, que ens ha portat resseguint diverses terrasses per la base del cingle per la zona anomenada Les Pixarelles. Al final, ja  ben a prop del Salt del Molí Bernat, la cornisa queda tallada i cal baixar per una escala de ferro.  És un senzill pas equipat, anomenat Escales del Sot de Balà, però li ha donat un aire de dificultat a la nostra ruta. Una curta pujada ens ha portat al poble de Tavertet, on hem pres un refresc abans de seguir la nostra caminada. A l'altre extrem del poble, una ampla pista ens ha portat pel Pla del Castell en direcció al Puig de la Força. Poc abans d'arribar-hi, i després d'una petita aturada per dinar, un caminet a l'esquerra ens ha portat amb trams d'esglaons de pedra a buscar unes terrasses que ressegueixen la base del cingle fins arribar al peu del Puig de la Força. Aquí comença la segona dificultat de la jornada, optativa, que consisteix en resseguir un caminet que, a través de terrasses i amb algun pas equipat amb cadenes, fa la volta al cingle del Puig de la Força oferint-nos grans vistes en totes direccions. Finalment hem pujat al Puig de la Força abans de tornar al collet per iniciar el tram final de l'excursió. Ja sense cap dificultat, hem baixat per un camí fins arribar al punt de partida.
Aquí tenim la pel·lícula de la jornada, obra d'en Joan Guirao (JGB).