diumenge, 17 d’abril del 2011

Pointe Calabre (3.450 m) amb esquís

Pointe Calabre
La Pointe Calabre, que els mapes francesos anomenen Pointe de Bazel, és també un clàssic de l'esquí de muntanya. És un cim plenament esquiable, sense dificultat tècnica però amb un gran ambient alpí i un paisatge il·limitat. L'itinerari voreja un llom que baixa de la Granta Parei i gira per enfilar-se per una àmplia i fàcil canal fins a la glacera de Tsanteleina. Després ressegueix tota la glacera, amb un pendent suau, per sota del gran mur de la Granta Parei. Després gira a la dreta, encarant-se a la Punta Tsanteleina per agafar després a l'esquerra el pendent final que ens porta, sense més dificultat, fins al cim de la Pointe Calabre (3.450 m). Poc abans d'arribar hem comprovat que el panorama que ens oferia aquest cim era encara més espectacular que el que vam gaudir ahir a la Pointe del la Galise; fins i tot hem pogut admirar l'esvelta silueta del Cervino, una de les muntanyes més conegudes dels Alps. A dalt hem passat una bona estona observant el gran panorama, hem fet unes quantes fotos i hem menjat una mica abans d'iniciar l'esquiada. La baixada ha estat plàcida, amb bona neu però sense massa pendent. En poca estona hem retornat al refugi Benevolo on encara hem pogut descansar una bona estona abans de sopar. Ens han tornat a donar pasta, després una carn arrebossada i de postres uns albercocs en almívar.
Aquí teniu la pel·lícula de l'ascensió:

També tenim aquí la panoràmica del cim: