diumenge, 24 d’agost del 1980

Cresta del Medio

Deprés de passar la nit al refugi de la Renclusa, vam fer aquesta cresta, relativament fàcil però entretinguda. Vam começar pujant pel camí de la via normal de l'Aneto fins al Portillón Superior. Des del Portillón, el camí baixa per una canal fins a la gelera de l'Aneto i segueix la via normal pel glaciar. Poc després vam deixar el camí normal de l'Aneto per enfilar-nos en direcció a la bretxa on comença la cresta. Sense massa dificultat i sense superar gairebé mai el segon grau, la via ressegueix la cresta pujant diversos cims, tant principals com secundaris. En total vam fer un grapat de tresmils:
  • Pic Maleït (3.350 m)
  • Punta Astorg (3.355 m)
  • Pic del Medio (3.346 m)
  • Pic de Corones (3.293 m)
Des del Pic de Corones vam baixar fins al coll del mateix nom, on vam retrobar el camí de la via normal de l'Aneto i el vam agafar de tornada. Després de travessar longitudinalment la glacera de l'Aneto vam pujar novament el Portillón Superior per baixar seguint el clàssic camí de l'Aneto fins arribar de tornada al refugi de La Renclusa. Després vam recollir les coses per completar la baixada fins a la Basurta, on havíem deixat el cotxe el dia anterior.