dissabte, 4 de novembre del 1978

Exploració a la Pedriza

Foto d'arxiu: panoràmica de la Pedriza, desembre 2018

Des de Madrid, on estic fent el servei militar, vaig a la Pedriza amb la intenció de fer alguna via d'escalada. La intenció inicial era fer la via Mogoteras del Pájaro que, segons la ressenya que tenia, superava un petit sostre equipat amb un cable d'acer fix però des del peu de la via ja veig que està desequipada i, com que vaig sol i no porto gaire material, decideixo deixar-ho i seguir explorant per la zona seguint per camins diversos sense saber per on anava. Veig moltes agulles i parets molt interessants però com que les ressenyes que porto no concorden amb res del que veig segueixo pujant per un camí que em van dir que anava a "las buitreras", que són unes parets de les que tinc alguna ressenya però finalment, després de caminar molta estona, arribo a una paret on hi ha uns escaladors penjats. Em diuen que és la pared de Santillana. Després de mirar una estona com escalaven, baixo al Canto del Tolmo per dormir. Aquesta vegada no dormo a la pròpia bauma del Canto sinó en una bauma propera, millor equipada, amb parets de pedra per aturar el vent. Al matí torno a la caserna sense fer res més.